Doorgaan naar hoofdcontent

Jassen liefde

Het wordt meer een meer een grote liefde, het maken van jassen. Niet dat ik er al zoveel heb kunnen maken, maar die kleine meid elke dag haar zelfgemaakte winterjas kunnen aantrekken, en bij regenweer een regenjasje, dat geeft mij toch veel voldoening. Er kruipt tevens meer werk in een jas, en ik hou er wel van eens een project te doen dat meer werk vraagt.


Ik was wel stilaan toe aan een jas voor mijzelf. Toen ik bij iemand (helaas heb ik het bericht niet opgeslagen), de Polly jas in sofshell zag was dat liefde op het eerste gezicht. Ik zou zo ook 1 maken.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik begon in de naailes, in april (!). En ik werkte begin oktober af. Het maken verliep niet altijd even vlot, maar dat lag meer aan mijzelf en een beetje de leerkracht. Beginnen naaien zonder het patroon op voorhand uitgebreid te bestuderen zorgt al eens voor een missing, een te korte rits bijvoorbeeld.

Al bij al is het niet zo'n moeilijk project om te doen. Ik wou wel een gevoerde jas hebben. Wat ik daarbij achterweg liet en nu tijdens het dragen wel een gemis is, is een stuk stof onder mijn rits, zo die extra flap. Geen specifieke reden waarom ik die niet gebruikt heb, gewoon even dom geweest zeker?





Waar ik wel nog wat moeite mee heb gehad is met de voering. In de voering is extra bewegingsruimte voorzien, maar ik heb ze in elke naad binnenin (met de hand!) extra moeten vastnaaien, want ze kwam anders overal onder mijne jas uitpiepen.

Ik heb er al veel geniet van gehad. Het is een ideale jas voor op de fiets, zo lang de temperaturen niet onder het vriespunt zakken tenminste. De foto's werden bij valavond getrokken, het licht was niet meer zo ideaal. De kleur toont meer blauw dan het petrolkleur dat de stof eigenlijk heeft.



Stof: softshell: Nostex
Patroon: Polly jas: La maison victor
Foto's: Wannes

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. Wow mooi hoor. Ik ben onder de indruk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel mooi! Ik maakte al een Polly in andere stof maar vond de vele hoekjes in stof waarin ik niet kon tornen toch moeilijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooh Eefje een hele toffe herfstjas en laat ons hopen dat de temperatuur nog niet te snel onder 0 gaat gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, knap gemaakt! Dat ziet er een gekochte jas uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten