Doorgaan naar hoofdcontent

Naais to meet you

Als je wat thuis bent in blogland kwam je deze misschien wel al eens tegen. De virtuele Naais to meet you opgestart door Evelien van Sewbidoo. Aan de real life naaidate kon ik niet meedoen. Maar op virtueel bezoek gaan lukt nog wel net. 


Ik kreeg het stokje door van Ellen: hierbij mijn antwoorden:

Wat was je eerste stuk dat je maakte en voor wie?

Het allereerste dat ik genaaid heb was en is nog steeds de klassieker in het basis naaien op cvo, de keukenschort. We zijn er toch enkele weken aan bezig geweest. Ik herinner met nog goed de angst om voor het eerst in een stofje te knippen. En de stress bij het aanstikken van biais, het was helemaal niet zo goed. Biais is daardoor nog steeds niet mijn beste vriend, maar mijden doe ik het nu ook niet. Kleine anekdote, ik prikte me ergens tijdens het proces serieus in de vinger, en het bloedde.  Mijn eerste naaiproject heeft dus ergens een vlek, want ik kreeg het er niet meer uit. Tot nu toe is dat wel het enigste met een bloedvlek.



Op welk genaaid stuk ben je het meeste trots?

Hier moest ik wel even over nadenken. Soms ben ik te weinig trots op hetgeen ik zelf heb gemaakt, je weet tenslotte waar het even mis ging, of waar het niet zo perfect is zoals je het wel zou willen. Blindstaren op details dus, en daardoor het geheel soms wat missen. Als ik echt iets moet kiezen ga ik momenteel voor de jurk die ik maakte voor de trouw van mijn schoonzus. Ik naaide nog maar 2,5 jaar, en het was best een uitdagend model. Heel veel patroondelen, heel veel stukken stof, en serieus wat rimpelen. Hier is wel wat zweet ingekropen. En ik heb het eigenlijk nog maar 1x aangedaan. Maar dat geeft niet. 





Welke naaister/ontwerper/blogger/youtuber/instagrammer zou je graag eens in het echt ontmoeten?

Dit is toch wel de
 moeilijkste vraag. Ik lees wel een aantal blogs, ik zou er liever meer kunnen lezen, maar daar heb ik de tijd niet voor. Ik lees vooral Vlaamse blogs, dat maakt het wel al makkelijker om iemand te ontmoeten. Ondertussen heb ik wel al enkele leuke bloggers kunnen spreken, en dat valt steeds reuze mee. Ik blijf me meestal wel klein voelen met mijn blogje tegenover al die mooie toffe naaiblogs die ik bewonder. Ik bedacht met wel dat er iemand is die ik nog niet ontmoet heb en waar ik toch al veel inspiratie van heb gekregen en dat is Annelies van De zuster van. Een supermooie blog en mooi uitgewerkt tassenboek. De module 'tassen maken' bij ons op het cvo staat hoog op mijn verlanglijstje om te volgen. Misschien wel volgend jaar!
Ik ga het stokje niet specifiek doorgeven aan iemand, ik heb geen idee wie ondertussen al heeft meegedaan en wie niet. Zou je toch graag een stokje krijgen van mij mag je dat zeker vragen en dan geef ik het met veel plezier.

PS: Ik krijg hier soms echt de 'wubbes' zoals ze bij ons zeggen van blogger. Als iemand ergens een een duidelijke, zeer eenvoudige handleiding heeft mag je dat altijd laten weten. Ik snap de lay-out van blogger soms niet, en ook niet de lettertypes en groottes. Ik wil alles altijd graag in eenzelfde lay-out en ik krijg het dus niet hoe ik het eigenlijk wel wil. En op mijn werkblad ziet er het soms wel goed uit, maar het uiteindelijke bericht is weer helemaal anders van lay-out Nog iemand met die frustraties?

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

Een reactie plaatsen