Doorgaan naar hoofdcontent

Mini-collectie in wording

Ik ben momenteel geïnteresseerd in het concept 'capsule wardrobe', en dan vooral voor de dochter. Het echte eigenlijk concept is om het aantal kledingstuks beperkt te houden maar die wel allemaal onderling combineerbaar zijn.


Ik ben er vooral in geïnteresseerd door het concept van bijeen passende kledij te hebben. Ik schreef er al eens eerder over dat ik het best wel moeilijk vind. Ik shop al veel bewuster kledij voor haar, en stilaan ook de stoffen. Sowieso is alles bijna 2e hands, en voordien kocht ik wat zeker zou kunnen passen, terwijl ik het soms helemaal niet mooi vind. Met als gevolg dat er kledij ligt bij ons dat gewoon niet wordt aangedaan.

Bij de vorige collectie van see you at six kocht ik de beide katoentjes. 1meter van elk. Het blauwe heb ik nog niet verwerkt, maar het okergele gebruikte ik hier al. Een ander deel van de stof gebruikte ik voor een eerste rimpelrokje voor Amélie dat ik op instagram al liet zien.


Als ik de kleerkast van Amélie bekeek merkte ik dat ze vooral wat broekjes mist. Ik heb 2 skinny jeansbroekjes en die vind ik wel mooi bij haar. Voor het leuke daltonpatroon vind ik ze dan weer te groot geworden, dat is goed voor kruipertjes maar nu ze rondloopt doe ik die enkel aan als pyjama. Dus werd het tijd om op zoek te gaan naar een broekenpatroon. Al gauw kwam ik weer bij Marte uit en koos ik voor haar Noa broek.

Het leuke aan dat patroon is het zakje dat je contrasterend kunt maken, en je voelt hem al komen, ik greep daarvoor naar een restje van de gele katoen.

Veel kan ik er verder niet over zeggen, ik knipte maat 92, de pijpen zijn veel te lang, maar ik vind een jeansbroek vaak mooien met omgeslagen pijpen. Maar de maat hebben we wel nodig voor het wasbareluierkontje. Gewoon de instructies volgen en die broek zit vrij snel in elkaar. Een elastiek is wel handig in kinderkleding, maar dit vind ik toch vaak wat gesukkel. Ik meet af en steek die er in, en vaak is deze dan toch nog te ruim en moet ik ze nog innemen. Ik denk dat het deze keer wel meeviel.

En waarom dan de titel mini-collectie in wording? Omdat ik nu wel een paar stukken heb die perfect bij elkaar passen, maar het is nog niet volledig. Ik had gedacht om een bijpassende trui te maken, dat ze op het rokje en de broek kan dragen, met dan de t-shirt onderaan. Iemand suggesties welke stof ik hiervoor zou kunnen gebruiken dat bij het geheel zou passen?

De broek werd al goed gedragen, alleen heb ik er geen echte poseerfoto's van genomen, deze aan foto is snel genomen door de papa om mij een idee te geven of het paste, ik was zelf aan het werk. Toen ik echter de oproep van Marte zag over de flatlaycontest was ik wat in twijfel. Ik wou graag eens meedoen, maar dan zou ik in mijn blogbericht geen goeie aan-foto's kunnen toevoegen. Ach, voor 1 keertje...

Ik heb net een nieuwe camera gekocht, dus ik doe vooral mee om al wat te kunnen experimenteren met die camera. Want veel experimenteren zal zeker nog nodig zijn...
Patroon: Noa broek compagnie m
Stof: see you at six

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. Een hele leuke! Ik ken momenteel niet zoveel kinderstofjes om eentje voor te kunnen stellen voor een trui maar ik ben er zeker van dat er bestaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten