Doorgaan naar hoofdcontent

Een klein beetje zomer nog?

Laats rommelde ik nog eens door mijn patronen en kwam ik dit tegen. Het patroon was maat 98, maar het wordt uit katoen gemaakt, en het leek mij toen al niet zo groot. Ik bedacht dat het misschien wel de moment was om het t-shirt voor Amélie te maken. Een t-shirt komt op zich altijd wel van pas. In de crèche is het elke dag nog een beetje zomer...


Ik heb eigenlijk geen bijzonderheden te melden over dit maaksel. Ik volgde braaf de handleiding. Ik liet juist de knoopjes en het lintje in de heup achterwege. Ik maakte wel het gat voor het lintje, maar ik heb er momenteel geen in huis liggen, en op zich hoeft het niet, eenvoud siert. Daarom plaatste ik eveneens geen knoopjes, wegens geen geschikte knoopjes die het geheel zouden aanvullen in plaats van verstoren. Ik naaide met de hand 'onzichtbare' drukknoopjes in de plaats.



Het is een t-shirt uit katoen, dat is luchtig en fijn om te dragen, maar valt nu eenmaal niet zo mooi. Op zich is de maat ook nog wat te groot, ze kan er nog wat ingroeien. Maar dan wordt aantrekken toch lastiger vrees ik.

Om optimaal gebruik te maken van het patroon heb ik er toch nog eentje geknipt, maar dat moet nog in elkaar gezet worden.

Dit past perfect binnen het StikBelgique thema: patroon = 100% Belgisch = Zo geknipt 2, en de stof is van SY@6, de vorige collectie. Een hele mooi okergele katoen. Dit kan met heel veel gecombineerd worden. Ideaal voor een capsule closet!


Stof: SY@6
Patroon: Zo geknipt 2
Model: Amélie

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. Wat een mooi zonnig shirtje voor je stralende dametje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad heel simpel en toch heel mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi. Dit kleurtje staat haar wel goed! Ik maakte voor Tijn ooit de jongensvariant (het hemdje) en vond dat ook aan de nipte kant...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen