Doorgaan naar hoofdcontent

Let's sti(c)k together: UFO copy-beest


Waarom ik graag met deze challenge meedoe: zo maak ik projecten die ik anders niet zou maken of niet zou afwerken. Ik deed mee met de zo geknipt sew along, echt met de bedoeling om bijna alles mee te maken. Voor het grootste gedeelte lukte dat wel, maar 1 project was wel de bedoeling om klaar te raken, maar werd dat niet, een ufo dus (unfinished object = onafgewerkt project).



Ik wou mij wel wagen aan de mini-tripper. Zeker toen ik een leuke versie had gezien, met een paneeltje van bambiblauw. Het is al 2 jaar geleden, dus vergeef mij dat ik niet meer weet bij wie dat was. Ik ging voor copy-past (of beter beest ;)). Al het materiaal was aanwezig, het patroon ook getekend, en toen werd ik zwanger en met als symptoom een grote naaidip.

Enkele weken geleden was ik mijn naaiplek aan het herorganiseren waarbij ook alle stofjes nog eens door mijn handen gingen. Een aanrader eigenlijk, de ideeën stapelen zich ineens op. En zo maakte ik snel de match: challenge en mini-tripper. Het materiaal werd wel degelijk gebruikt en ik kon geen slecht gevoel meer hebben van het niet afwerken. Nota: het thema van de challenge deze maand is gepakt en gezakt of terug naar school, moest je dat nog niet ergens gelezen hebben.

Alle materiaal was al voorhanden, behalve het karton. De stukken hiervoor vinden is niet evident, dus in de plaats besloot ik om style-vil te gebruiken.

Het knippen gebeurde met een Amélie die regelmatig aan mijn benen kwam hangen en nam daardoor meer tijd in beslag dan normaal. Er moest goed nagedacht worden welk patroondeel wat zou worden en welke stof ik hiervoor zou gebruiken. Het naaien zelf deed ik op een kindloze dag, zo kon ik doorwerken en de mogelijke fouten beperken.







Ben ik blij dat ik het af heb: ja. Ben ik helemaal tevreden van het resultaat: mmm. De tassenpootjes plaatste ik te ver naar de buitenzijde toe. De style-vil is stevig, maar nog niet voldoende om het koffertje vlot te laten rechtstaan. Voor de zijkant vond ik wel een passend stuk karton en dat deed ik er nog extra bij in.



Misschien waag ik me ooit wel aan een herkansing, het koffertje zelf op zich is wel heel leuk.

Stof: bambiblauw en soft cactus
Patroon: mini-tripper: zo geknipt 2
Foto's: Wannes

Deze challenge is alvast heel populair, kijk maar eens hoeveel andere bloggers er nog meedoen:



Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. Heel mooi, de stof is echt super haha! Echt iets voor mij: two owlettes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een superleuk koffertje! Dat doe ik u niet na hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. PRachtig! Tof dat de challenge je aanzet tot afwerken van UFO's. Misschien moet ik daar ook eens een criterium van maken. Ik heb er hier ook nog eentje :p :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou zeggen, doen. Ik heb er ook nog 1tje liggen.

      Verwijderen
  4. Oh zo'n koffertje wil ik ook al super lang maken! Wat is het mooi in die stof zeg! Ik heb geen idee wat de afmetingen zijn, maar misschien kan een placemat (die extra grote uit Ikea) het karton vervangen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was vooral voor de zijboord lastig. Daar heb je maar een breedte van 10 cm voor nodig, maar wel meer dan 1 meter. En je kan wel gaan aan elkaar plakken, maar teveel ook weer niet want dan zie je dat er misschien wel door.

      Verwijderen
  5. Mooi koffertje. Ik hou van je stoffencombinatie. Zelf durf ik nooit grote dierenprints te gebruiken, daar ik schrik heb om die schattige dieren te onthoofden... Maar hier komen ze volledig tot hun recht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik deed het dus ook maar enkel omdat ik het bij iemand anders zag :).

      Verwijderen
  6. Amai! Prachtig koffertje! Ik ben normaal niet zo'n fan van die grote dierenprints. Maar hier komt het stofje komt perfect tot zijn recht zo. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohja, dat karton is echt wel nodig als je wil dat je een stevig koffertje hebt - of priplak (materiaal waar placemats soms uit gemaakt worden). Desondanks, schoon! Ik ben fan van zo'n koffertjes -- hier wonen de Barbies erin, en als dochterlief uit logeren gaat, dan vliegen die op een hoop om het koffertje met logeergerief te kunnen vullen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat ze het ook veel zal gebruiken, nu is ze er nog wat te klein voor.

      Verwijderen
  8. Wauwie!! Wat een leuke beestjeskoffer... Ik bewonder je durf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. o zo een mooi koffertje met uilen. Dat koffertje staat hier ook op de lijst om eens te maken (maar de lijst is echter wel lang, dus wanneer het er van komt ? )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herkenbaar, daarom is het goed om mee te doen met een challenge, zo komt het er wel eens van, bij mij toch.

      Verwijderen
  10. Wat een mooi koffertje! Ik heb het eens 1 keer gemaakt en vond het behoorlijk arbeidsintensief!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. toch wel een superleuk koffertjes hoor!! Heel leuk hoe je het paneel gebruikt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een heel mooi resultaat hoor! en dat ie niet blijft rechtstaan, dat is een detail ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi! En inderdaad, kindloze dagen zijn de max om te naaien hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit koffertje was ook één van mijn ideetjes om te naaien voor deze challenge, tot ik het stuk over dat karton las. Wie weet dat ik ooit de moed bijeen raap, maar dan zal het toch wel lekker eentje voor mezelf zijn (want anders moet ik er 2 naaien haha). Die uiltjes staan supermooi en de stoffencombi vind ik meer dan geslaagd. Knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supermooi! De uiltjes, de bijpassende stofjes, ... echt een mooi geheel! Ik ben fan. En och, als dat gevuld is, blijft dat wel staan :) Dapper dat je het aandurfde, zo'n groot project. En extra applaus voor het afwerken van je UFO!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er heel tof uit! Leuk gespeeld met je stofjes! Ik heb het koffertje ook al gemaakt en het is inderdaad moeilijk om je karton en versteviging juist te krijgen. Heb er toen ook enorm mee gesukkeld! Maar jou versie ziet er zeker goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super dat een UFO-project door de challenge afgeraakt is. Hij is trouwens prachtig en er zal ongetwijfeld hard van genoten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die stofkeuze heb je heel goed afgekeken. Dat is gewoon prachtig.
    En de versteviging? Dat weet je dan voor de volgende ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk koffertje en de stofjes zijn echt geweldig. Jammer dat je net niet helemaal tevreden bent, maar las pluspunt heb je wel weer iets geleerd. Een tweede exemplaar is zeker perfect. En met je opmerking over de uitdagingen: je hebt helemaal gelijk. Ook ik kom op ideeën en maaksels die er anders nooit gekomen zouden zijn door ze of zelf te maken of door de deelnemers aan de uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel goed dat deze uitdaging er is, want nu os er een heel leuk koffertje klaar! De uiltjes zitten ook zo keurig in het midden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Och zo lief. Helemaal fan. Dat koffertje steekt mijn ogen uit. Ik zet het op mijn to-do lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die uiltjes... wat een leuk resultaat op zo'n koffertje! Je dochtertje gaat ongetwijfeld erg veel plezier beleven aan zo'n mooi exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Echt heel mooi! Ik maakte uit dat paneeltje een top voor mezelf en ook een tas. Echt een heel mooi paneeltje he?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen