Doorgaan naar hoofdcontent

Een zomerse versie

Net zoals velen onder jullie ben ik ook volop bezig met de voorbereidingen voor de herfst, met name het vullen van de kleerkast voor de herfst. Misschien is het wel gemakkelijk om nog een klein kindje te hebben qua kledij. Ik maak vooral stukken uit tricot die goed vooruitgaan, en het kind draagt toch wat ik haar aandoe. Dus 5x hetzelfde patroon maken kan nog!

Ik maakte eerder al het gratis patroontje van kiind, de jumpsuit. Echter heeft Amélie dat niet kunnen aandoen, het bleek al te nipt te zijn. Daardoor legde ik het patroon weg met het idee dat het te klein was om nog te gebruiken. De jumpsuit zelf werd niet geblogd maar werd wel op instagram getoond. Het was anders wel een schoontje.



Ik maakte wel al meermaals de jumpsuit versie van lila van compagnie m, ook een fijn patroontje, echter is dat zonder mouwen. En dat vind ik een gemis voor de frissere dagen. Mijn kind heeft het heel snel warm, dus zo een jumpsuit van kiind lijkt mij ideaal voor in de crèche. Ze hoeft er geen body onder aan te doen. Een vestje erover en ze kan zonder koud te hebben naar buiten. 

Daarbij vind ik het visueel mooier dan dat je een jumpsuit zonder mouwen hebt en er nog een body onder aan doet. Of ik moet al telkens een bijpassende longsleeve vinden.



Ik nam dus het patroontje van kiind terug ter hand en paste het wat aan. Aan de breedte veranderde ik niets, maar het lijfje verlengde ik met enkele centimeters. Ik vermoed dat ze het komende half jaar niet zozeer in breedte maar wel in lengte zal groeien, dus moet dat wel lukken. 

Ik begon aan mijn bandwerk, 4 maakte ik er, en een lapje voor nummer 5 lag klaar. Alleen was dat net niet genoeg stof voor een lange mouwen versie, dus werd het er eentje met korte mouwen. Ideaal voor zomerse dagen zonder zon, zoals we er afgelopen weken een aantal hadden.



Ik vind ze weer super schattig, zeker nu ze kan rondlopen. Zonder schoentjes aan is het nog iets te lang en schuift het wat over haar voetjes. Echter als ze neerzit komt de extra lengte wel van pas. 

De overige 4 jumpsuits liggen in de kast te wachten op de frissere herfstdagen. En dan komen ze ook hier.

Stof: stoffenspektakel
Patroon: kiind
model: Amélie

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. Altijd schattig, zo'n onesies! En ❤ voor die voetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel schattig! een mooi exemplaar in die kleur, kan je gemakkelijk met gelijk welk truitje combineren voor 's avonds of 's ochtends (want het was deze ochtend toch redelijk fris voor mijn koukleum armen)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi! En inderdaad ideaal voor zo'n tussenseizoensweer, niet te warm, niet te koud...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! Zalig stofje heb je hier gebruikt zeg.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen