Doorgaan naar hoofdcontent

Net iets te groot

Na een ongeplande maand blogstilte, noem het maar vakantie werd het toch wel tijd om eens een nieuw berichtje te maken. Ja ik heb een mooie lange vakantie, ja die vakantie vliegt voorbij, maar o wat heb ik er al van genoten. En vooral, wat heb ik toch al veel kunnen doen. Elke vrije minuut probeer ik echt zo zinvol mogelijk in te vullen. Dat geeft mij zo veel voldoening.

Die zinvolle invulling is uiteraard meer dan alleen maar naaien. Alles werd al eens deftig gepoetst, kasten uitgeruimd, orde op zaken gesteld. En lang uitgestelde klusjes werden eindelijk aangepakt. (denk: deur van de badkamer en slaapkamer die al 5 jaar onbeschilderd is).

Uiteraard werd er wat extra genaaid. Momenteel ben ik volop bezig om de herfstgarderobe aan te vullen. Er lopen nog 2 challenges waarbij ik er nog 1 moet afwerken. Ik heb wat kleine restjes verwerkt en enkele cadeautjes gemaakt. Toch maakte ik nog enkele zomerse items, waaronder een snelle sybille-jurk.









Amélie draagt momenteel maat 80 of 86, en dit patroon begint maar vanaf 92. Maar het leek mij niet zo heel groot, dus ik waagde het erop. Het is zo een jurkje dat eens geknipt op een uurtje of 2, 3 in elkaar zit.

Maar guess what, het is toch nog iets te groot. Oftewel, lekker los?

Het is vooral nog te breed aan haar borst, maar eigenlijk stoort me dat niet zo, door de lintjes blijft het zitten. De lengte is trouwens wel ok. Ik vind haar super schattig in het jurkje.

De foto's dateren van de warmere zomerdagen, toen kon/wou ze nog niet zo gemakkelijk alleen blijven staan. Nu loopt ze wel al vlot rond, halleluja!!

Voor mij hoeven er geen al te warme zomerdagen meer te komen, want dan kan ik niet naaien, maar voor het jurkje zou het toch wel fijn zijn dat het nog is enkele keren gedragen kan worden.



Patroon: sybille jurk La maison victor
Stof: soft cactus dat hier al een paar jaar in de kast ligt.
Model: Amélie

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. Heel schattig! Ik hoop toch ook op nog enkele warme dagen. Liefst als ik verlof heb 😉

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen