Doorgaan naar hoofdcontent

Let's stick together

Dit is de 2e maal dat de let's stick together sew along wordt georganiseerd door Marjolein. Ook deze keer doe ik mee, zij het wel met een veel eenvoudiger project dan de vorige keer. Al dat het vorige zeker een schot in de roos was, het jasje werd toch al vaak gedragen.

De 3 criteria van deze keer:
- Belgisch
- Werken met restjes/recyclage
- Bling bling

Deze keer was het me minder snel duidelijk wat ik zou maken. Vooral het werken met restjes of recycleren sprak me zeer aan, maar dat was het moeilijkste om te beslissen, vooral in combinatie met de andere criteria. Ik heb hier ene hoop afgedankte t-shirts liggen en ook enkele jeans broeken die ik maar niet kan wegdoen. Maar ik heb tot op heden nog geen aha- momentje gehad (ondanks pinterest), met andere woorden nog geen geniale ingeving over wat hiermee te doen. Ik heb zeker de hoop dat dit ooit nog eens komt. 


 In afwachting daarvan maakte ik het me toch wat makkelijk en koos voor het werken met restjes, die heb ik hier wel liggen en had ik graag wat zien slinken. De restjes die ik heb zijn voornamelijk van katoenen stofjes. 

Een hoop restjes gingen mee op een weekje vakantie en werden verknipt in allerlei projectjes. Elke projectje werd mooi apart in een ikea zakje gestoken, klaar om verwerkt te worden. 3 weken later zijn de zakjes wat geslinkt, maar niet niet die restjes katoen, maar eerder de broekjes die kindlief nu wel kan gebruiken. 

Welke projectjes ik zoal klaar knipte:
- zakdoekdooshoesjes (zo geknipt 1)
- luiermapjes
- pennenzakken
- gsm-hoesjes
- toiletzakjes

Dat laatste koos ik om als eerste af te maken, in kader van deze sew along. Ik nam het patroontje dat gebruikt werd voor de actie van de warmste week, waar ik toen geen tijd voor had om aan mee te doen. (criteria Belgisch: check) Ik gebruikte een restje van dit stofje (criteria restjes: check) en voor de bling bling (check) maakte ik paspel. De kleur van het paspel is misschien niet perfect matchend, maar ik trok de lijn van restjes graag verder, ik had deze biais waar ik de paspel mee maakte nog liggen. Het enige dat ik dus nieuw kocht voor dit project was het touw om paspel mee te maken. Want ja ook de rits kwam ook uit mijn voorraad. 




De overige geknipte projectjes zullen zeker de komende maanden verwerkt worden. Ik gaf mijzelf wat meer vakantie cadeau, ik hoop met tijd (en vooral goesting) om te naaien.


Ga zeker ook eens kijken op de volgende blogs: zij werkte namelijk iets uit met dezelfde criteria:

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. Tof! Leuk gecombineerd ook met dat paspeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ging ook eerst een toiletzakje maken maar besloot toen om mijn grootste reststof iets te maken. Na het zien van jouw creatie, ga ik er zeker ook eentje maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tof toiletzakje ... zo aou ik er hier ook nog eens enkele moeten maken voor de vakantie die in aantocht is.
    www.stokstaartjedoethetzo.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi , vrolijk stofje . Dat patroontje blijft het goed doen hé.Ik heb er ook al verschillende gemaakt .Nu moet ik dringend beginnen voor de juffencadeaus van de kleinkinderen en het zullen toiletzakjes worden !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen