Doorgaan naar hoofdcontent

Nog een paar zonnehoedjes

De zon heeft al volop geschenen, ik fleur er letterlijk helemaal van op. Nu is het voor mij geen probleem om zo even in de zon te gaan zitten, maar met een baby moet je uiteraard opletten. Dacht ik even, 'dat het maar snel zomer is, dat zou weer zoveel gemakkelijker zijn, geen dikke kledij, geen jas etc.' Maar zoals je je kindje in de winter moet beschermen tegen de kou moet je in de zomer op zoek naar goede zonnebescherming. Onder andere door het smeren van zonnecrème, maar dat kan ook met aangepaste kledij.



En daar horen zonnehoedjes bij. Nu hebben ze bij Purl Soho een heel leuk gratis patroontje dat ik al meermaals maakte. echter ging ik niet meer voor de kleinste maat, maar wel voor de grootste. Het is misschien nog net iets te groot, maar dan kan het wel een hele zomer meegaan.

Ik maakte er direct 2, zodat er eventueel eentje bij de crèche kan blijven. Helaas is het hoedje uit mijn zak gevallen toen ik het voor de eerste keer meenam naar de crèche. Ik vond het op de terugweg niet meer terug. Ik hoop dat er iemand nu veel plezier aan zal beleven. Ik had er toch wat hartzeer van. Vooral omdat het van een petit pan stofje was gemaakt, wat nu niet meer zomaar te vinden is aangezien de winkel helaas is gesloten. Van dit zonnehoedje zijn er dus geen foto's waarbij ze het draagt, zo snel was ik het weer kwijt.



Het andere hoedje maakte ik van een restje van dit kleedje, een stofje uit de veritas met fijne gouden sterretjes die kunnen blinken als ze in de zon loopt.



Nu zit er voor mij niets anders op dan er nog enkele te maken want het is wel handig als je dat overal hebt liggen en niet steeds moet aan denken om dat ook nog mee te nemen. Je moet al zoveel meesleuren met een baby.




Patroon: gratis: hier
Stof: petit pan en veritas
Model: Amélie
Fotograaf: ikzelf en Wannes

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
BewarenBewaren
BewarenBewarenBewarenBewaren

Reacties

  1. Oh wat zonde van het hoedje zeg. Ze zien er wel mooi uit en Amélie staat er prachtig mee! Handig, die lintjes, tegen grijpende kinderhandjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh , zo schoon ! Mooie foto's ook .
    Inderdaad spijtig van het andere hoedje ...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen