Doorgaan naar hoofdcontent

Lena jurkje

Ik was zo eens voor mijzelf aan het overlopen welke kleertjes nog van pas zouden komen voor de kleine meid. En de conclusie was dat ik nog een patroon nodig had voor een jurkje uit rekbare stof. Voor katoentjes heb ik wel patroontjes liggen, maar daar is steeds meer werk aan dan aan kledingstukken uit rekbare stoffen. Het gratis patroontje van Sofie kwam echt als geroepen.










Ik was een dagje thuis zonder kleine wollebol, dus had ik direct tijd om het patroon af te printen en al te knippen. Ik had net een bestelling gedaan van enkele stofjes en daar zat echt mijn goesting tussen. Als ik de versie met korte mouwtjes nam kreeg ik er net 2 uit. Zo had ik ineens nog een extra cadeautje voor baby wollebol haar nichtje van 1 maand ouder. Zo kunnen ze misschien onderling eens aan twinning doen.

Ik maakte maar ineens maatje 86. Het zit ruim, maar niet zo danig dat het veel te groot lijkt, ideaal om in rond te kruipen.





En wat kost dat nu allemaal:

Stof: 60 cm aan €14/m = 8,4
Vormband: half pakje ongeveer = 2,4
Forfait (stikzijde, materiaal, elektriciteit etc) = €4

Totaal = €14,8 voor 2 jurkjes, dus €7,4 voor 1tje

Patroon: lena dress
Stof: de stoffenmadam
Model: Amélie

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. Wat heb jij een mooike gemaakt! Prachtig stofje en een supermooi wollebolleke ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi. En fijn dat ze kunnen twinnen. Dat is een super cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk! Tof stofje en zo'n schattige meid! Mooie detailfoto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof kleedje , heel mooi .
    Dat voetje ... zooooo schattig !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig jurkje en het staat haar schattig!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen