maandag 2 januari 2017

Tulip

Voor 1 keer kan ik zeggen, joepie dat ons meisje al zo groot is, nu past ze net al in het kleinste maatje van de tulip dress. Toen het patroon gelanceerd werd kocht ik het direct, ik vond het een leuk model. De maatjes starten maar vanaf een 80, en daar begint ons baby wollebol nu stilaan in te groeien.


Het perfecte stofje zag ik in oktober al staan bij veritas, een licht wit katoentje met fijne gouden sterretjes. Ze hebben hetzelfde stofje ook met zilveren sterretjes. Gecombineerd met een gouden paspel maakt dat dit een echt feestkleedje is geworden.

Ik heb me moeten haasten om het klaar te krijgen. Tijd vinden om te naaien is nu even minder evident, door de donkere koude dagen (mijn naaiplek is in de veranda die ik speciaal moet verwarmen en niet zo gezellig is in het donker), maar vooral door al de ziektes die huize wollebol zijn binnengeslopen.






















Graag had ik het kleedje volledig gevoerd met echte voering stof (Venezia), maar mijn mama brein kon even echt niet zelfstandig werken om uit te dokteren hoe ik dat juist moest verwerken, dus liet ik het achterwege en volgde ik braaf de handleiding.

Het jurkje is zonder mouwtjes, op zich niet geschikt voor de tijd van het jaar. Met een body met lange mouwen en daarover een verstje gaat het echter wel. Ik vond in de doos met geleende kleedjes van een goede vriendin dit mooie gele bolerootje dat er best goed bijpast.

Nog een woordje over de foto's, deze zijn getrokken door Cor Van Echelpoel. Zijn actie voor de warmste week om la leche league Vlaanderen te steunen hield in dat je een uur fotoshoot betaalde waar hij een deel van doneert. Een superleuke actie, met een hoop mooie foto's als resultaat die hier gekoesterd worden. Voor herhaling vatbaar!





En wat mag dat nu wel allemaal kosten?

° Stof: 80 cm/€10/m = €8
° Voering 50 cm te kopen aan €8,95 = €4,47
° Paspel: 1m: €4,50
° Blinde Rits: €2,65
° Forfait (materiaal, elektriciteit,...): €4

Totaal: €23,63

Patroon: tulip dress
Stof: veritas
Model: Amélie
Foto's: Cor Van Echelpoel

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

6 opmerkingen:

  1. prachtige foto's, hopelijk blijft ze nu eventjes in een maatje 80 passen, want dit kleedje staat haar prachtig (al ben ik er van overtuigd dat mama ook in maatje 86 leuke kleedjes kan maken ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke jurkje en mooie foto's van mama en dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoooo mooi! Echt één van mijn favoriete babytulips tot nu toe. ❤

    BeantwoordenVerwijderen