Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuw gratis babypatroon getest: de Mare sweater

Regelmatig zie je op sociale media wel een oproep verschijnen voor het uittesten van een nieuw patroon, meestal patronen voor kinderen. Tot enkele maanden geleden kon ik mij hier niet op aanmelden wegens kinderloos te zijn. Ondertussen is dat kind er wel gekomen. En ondank dat ze zo snel groeien is ze toch nog steeds een baby met maatje 74-80. Vele patroontjes voor kinderen starten echter pas vanaf 92, Het aandeel voor baby's blijft nog wat beperkt. Ik was dan ook zeer geïnteresseerd toen het oproepje van Silke mij onder ogen kwam.



Een patroontest voor een sweatertrui voor baby's. Ik twijfelde even, want zou ik wel tijd hebben, maar op zich is een sweater naaien nooit veel werk en met nog enkele dagen vakantie in het verschiet moest dat toch wel lukken.

Ik was superblij het mailtje van Silke te krijgen met het patroontje om te testen, ik ging er zo snel mogelijk mee aan de slag. Uiteindelijk werd het nog even spannend of ik het wel zou klaarkrijgen. De virussen waren nog talrijk aanwezig ten huize wollebol en er was nog een probleem met de printer. Maar zoals verwacht zat de sweater zelf snel in elkaar en voor het einde van mijn vakantiedagen had baby wollebol een nieuwe warme sweater.

Omdat het snel moest gaan en ik nu niet zomaar meer de deur uit kan, nam ik een stofje uit mijn voorraad, dit panda stofje leek uitermate geschikt, lekker warme sweater stof. (En lang leve webshops voor moeder die aan huis gekluisterd zitten, maar voor stof probeer ik dit toch te beperken, ik zie en voel toch nog liever).





Ik kan maar 1 ding zeggen, ik had het patroontje (vind je hier terug) graag 6 maanden vroeger al gehad! Het zou zo goed van pas zijn gekomen voor de kleine meid. Geschikte broekjes patronen vond ik wel snel (denk Emma en Mona: oliver en de babylegging), maar voor bovenkleding was dat toch minder. Ofwel vond ik het model niet mooi, ofwel was er geen ruimte voorzien voor grote babyhoofdjes, enfin, ik had het ideale patroontje nog niet gevonden, tot nu dus! Gelukkig is er nog 1 maatje groter voorzien dan wat ik maakte, dus kunnen we toch nog wel even verder.

Het goede aan het patroon is dus de ruimte voor het hoofdje door de knoopjes aan de schouders. Ik maakte maatje 74/80 en dat past prima. De mouwen zijn nog wat te lang, maar dat lijkt bij elk kledingstuk zo te zijn. Eventueel laat ik bij een volgende versie de polsboordjes achterwege en stik ik gewoon een zoompje in.

Ik volgde braaf de handleiding. Het enige dat ik extra deed is de schouder - hals en armopeningsnaden verstevigen met vlieseline vormband. Dit doen we steeds in de naailes. Vroeger werd dit in elk kledingstuk gedaan, nu is dat in confectie niet meer wegens besparingen. Wij blijven dit in de les echter wel doen omdat het de levensduur van het kledingstuk ten goede komt, zo kunnen die naden na verloop van tijd niet uitzakken en zou het kledingstuk langer zijn vorm moeten behouden.

Veel tijd voor het maken van foto's was er niet, het licht is dezer dagen zo schaars, en al zeker als je voltijds werkt. Ze werd net wakker van haar middagdutje, en dat zie je aan haar haar. Foto's nemen begint trouwens steeds moeilijker te worden, want dochterlief wordt wel heel beweeglijk. De foto's zonder een onscherpe arm of been worden zeldzaam en ik heb geen professioneel materiaal ter beschikking. Maar zo erg is dat niet zeker, er moet toch wat leven in zitten é.











En wat kost dat nu allemaal:

° 50 cm stof gekocht (40 cm is voldoende): met korting: €4,25
° boorstof: restjes
° Vormband: 1m ongeveer: €1
° 2 knoopjes prym: €5,95 voor 10: €1,20
° Forfait: materiaal, elektriciteit: €4

Totaal = €10,45

Dit blogbericht past mee in een blogtoer ter promotie van het patroontje van Silke. Je kan meer inspiratie vinden op volgende blogs:

Maandag 2 januari: Hutsepruts en Made By Lot
Dinsdag 3 januari: made by Larth en Made by Ilskepilske
Woensdag 4 januari: Sheena blogt, Lunatiek en Mijn leven met 4 helden
Donderdag 5 januari: Liesellove en Khadetjes
Vrijdag 6 januari: c'est saar! en vnila
Vandaag: ook bij petit biscuit
Zondag 8 januari: just Delphine en Fairy tailors
Maandag 9 januari: Frullemieke, kaatje naaisels en siskobyieke


Patroon: gratis: vind je hier
Stof: madeline de stoffenmadam
Model: Amélie

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
BewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewaren
BewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewaren

Reacties

  1. echt heel schattig! eventjes een vraagje over je vormband, als je dat er op strijkt rekt je naad dan nog mee? want bv voor een hals zou dat toch best nog meerekken (schoudernaden doe ik zelf ook als ik het niet vergeet, deze keer dus vergeten)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo schattig <3 Heel mooi gemaakt en keileuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die eerste foto ❤.
    Echt heel schoon, de trui , het stofje en vooral baby wollebol !
    Hoe krijg je die polsboordjes aan zo een klein mouwke , dat moet toch moeilijk zijn .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zij heeft al niet de kleinste maat meer, maar inderdaad is het nog wel wat foefelen om die boordjes er goed aan te krijgen. Het gaat het gemakkelijkste om ze aan te stikken als ze in de mouw zitten .

      Verwijderen
  4. Ach ja , nu snap ik het .
    Nen dikke merci voor de tip .
    Nog veel succes met je mooie naaisels ☺

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen