Doorgaan naar hoofdcontent

Een nieuwe winterproof - speelproof outfit

Ik mocht enkele weken geleden een nieuw patroontje testen en zoals jullie konden lezen was ik er enthousiast over (en ik niet alleen). Ondertussen maakte ik er nog 2 extra, en heb ik er nog eens 2 geknipt.


Het is leuk om kledij te maken met allerlei leuke prints. Maar ik ben niet zo goed in het combineren van prints, dus neem ik het liefst 1 stuk met een print en dan 1tje zonder. En dat kon Amélie nog gebruiken, een effen trui. Het is een donkerblauwe geworden. Ze had deze nodig om te kunnen dragen op haar pandabroek. Want werkelijk niets in haar kast past er bij.

De pandbroek is het gekende dalton broekje van La maison victor geworden. Ik maakte dit model bijna alleen met tricot. Dit verwerkt sneller en makkelijker dan katoen. En katoen is momenteel toch niet geschikt voor deze tijd van het jaar.



Aan het truitje werd er niets aangepast buiten de mouwen, ik liet de mouwboordjes achterwegen en stikte een zoompje. Dit past voor ons Amélie veel beter.

Foto's trekken met zo een donder kledingstuk is niet zo evident, het komt niet zo goed over zoals het wel is, donkerblauw dus.





Van het restje stof van de broek maakte ik nog een bijpassend mutsje dat ondertussen al veel is gedragen. Het is ook een gratis patroon en dat vind je hier


Patroon: Mare sweater, dalton broekje, mutsje
Stof: Madeline de stoffenmadam, stoffenfestijn
Model: Amélie

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

Een reactie plaatsen