maandag 16 januari 2017

Count your blessings - blue monday

Het is blauwe maandag vandaag, volgens Cliff Arnall de meest deprimerende dag van het jaar. Er zou iets van aan kunnen zijn. De kunst is om juist die dag zo positief mogelijk te beleven en Cliff ongelijk te geven. Om de dag positief te starten dacht ik, laten we eens een lijstje maken met alles waarvoor ik dankbaar ben. Onlangs, op het einde van het jaar zag ik bij iemand zo een overzichtje, volgens het alfabet. Sorry, ik weet even niet meer bij wie dat was, maar ik vond het idee wel leuk. Dus nam ik het alfabet als uitgangspunt om alles waar ik dankbaar voor ben even op te sommen.

Hier komt ie...

Amélie: uiteraard.

Borstvoeding: ik heb hier nog niet over geschreven, maar de borstvoeding liep van dag 1 vlot, ik heb amper problemen gekend, en Amélie is er zo goed van gegroeid, zo mooi om te zien. En nog steeds genieten we beide van onze momentjes samen, ja ook 's nachts nog (ja Amélie slaapt een hele nacht, neen, dit is niet aan 1 stuk, maar we houden het zeker vol).

Crèche: om voor Amélie te zorgen wanneer wij moeten gaan werken.

Dak boven mijn hoofd: ik ben blij met ons huisje, dat we naar ons goesting hebben kunnen veranderen en vooral dat we ons kunnen permitteren.

Ervaringen die ik al heb opgedaan, en dan vooral de afgelopen maanden.

Familie: hoeft niet veel uitleg bij, voor de steun, de hulp en liefde

Gezondheid: toch het belangrijkste dat er is.

Herinneringen: vele fijne herinneringen van fijne momenten, dat is ook iets om te koesteren.

Ingrid: vele malen mijn redder in nood geweest.

Jullie: mijn kleine groep van trouwe lezers, om hier te komen kijken.

Knuffels van mijn dochter, het is absoluut een zalig gevoel te weten dat jij de belangrijkste persoon bent in iemand zijn leven.

Liefde: want een mens kan niet zonder.

Mama mogen worden, het is iets unieks, absoluut.

Naaimachine: voor het vervullen van mijn eindeloze behoefte om te kunnen 'maken'.

Ouders: om er altijd voor ons te zijn.

Papa wollebol: om ons graag te zien.

Quich en ander lekker eten waar ik zo heb van kunnen genieten, zonder ook maar bij te komen, integendeel (leve borstvoeding).

Relatie: er is veel veranderd, het is opnieuw zoeken, maar ik moet het niet alleen doen, dat is al veel waard.

Sociale media: voor de inspiratie om te 'maken', en het minder alleen voelen in de maanden dat ik alleen thuis was.

Tijd: altijd te kort, altijd te weinig, maar dankbaar dat ik het wel heb.

Uitkeringen: de sociale zekerheid, om zonder financiële zorgen een kind te kunnen krijgen en groot te brengen.

Vriendinnen: we zien elkaar nu heel weinig, allemaal zitten we met kleine kindjes, maar we kunnen altijd bij elkaar terecht voor raad en daad.

Werk: om mij zonder kritiek mijn recht op borstvoedingspauze's t e gunnen.

X: blij dat ik al tot hier ben geraakt met dingen waar ik dankbaar voor kan zijn, helaas, niets met een x expliciet. Suggesties zijn welkom. Ik kreeg zonet een super tip van mijn schoonzus, namelijk x-chromosoom, aangevuld met nog een x-je wat ons een prachtige dochter opleverde. Bedankt voor de aanvulling!

Yasmine: komt goed uit dat ik iemand ken met een y als naam, dit jaar mijn naaileerkracht waar ik al veel van heb opgestoken.
Zomer die we in het vooruitzicht hebben: veel tijd om veel te gaan genieten.

Een mooi lijstje toch?



Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
BewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewaren

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen