Doorgaan naar hoofdcontent

Nog een lila + wat met tricot restjes

Sinds een goed jaar naai ik met tricot. En het is zoals ze zeggen, eens je dat wat gewend bent wil je niets liever. Het is daarbij nog aangenamer om te dragen dan katoen, dus naaien we steeds meer met tricot. Maar ook hier begon de bak met restjes zich wat op te stapelen. En restjes tricot opgebruiken is toch nog anders dan katoen, waar je veel meer mogelijkheden hebt. Toch heb ik enkele leuke, vaak gratis, ideetjes gevonden om restjes nog nuttig te gebruiken.

Maar om restjes te hebben moet je eerst iets naaien natuurlijk. Ik maakte na een 1e lila jumpsuit nog een 2e versie. En er ligt nog een 3e geknipt klaar, hopelijk zet ik mij daar nog aan voordat ze te groot is. Dat is nu wel een goede motivatie om projectjes niet te laten liggen natuurlijk.





En wat maakte ik dan nog van de restjes stof en voeringstof: haarbandjes en mutsjes. Als ik dan nog wat over heb knip ik nog vierkantjes van 17x17 cm om doekjes te maken.

Het patroon van het mutjes maakte ik wat minder hoog, zo past het beter rond haar hoofdje. Ik moet wel al de grootste maat maken. Ook de haarbandjes heb ik al wat centimeters moeten verlengen.







En wat kost dat nu allemaal?

° Ik kocht deze stof zonder een specifiek project in gedachten te hebben. Ik kocht 60 centimeter, maar met korting en betaalde hier €8,41 voor. Normaal heb je voor de jumpsuit maat 80 maar 55cm nodig.

° Boordstof en voeringstof: 40cm: €3,96
° Versteviging: 40 cm aan €9,75 = €3,90
° Kam snaps: 6 stuks = €2,95/30 = €0,60
° Forfait: €4

Totaal = €20,87 (= voor de jumpsuit, 3 mutjes en 2 haarbanden, van de boordstof had ik nog over dat ik nog gebruikte voor een andere jumpsuit.)


Patroon jumpsuit: lila van compagnie m
Het patroon van het haarbandje vind je hier.
Het patroon van het mutje vind je hier.

Stof: madeline de stoffenmadam
Model: Amélie

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. Heel mooi, prachtig gedaan .Ben fan van de stof en nog meer van wollebolleke .

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen