Doorgaan naar hoofdcontent

Maaksels #10 'one to hug'

Ondertussen zijn we terug aan het werk, het is voorbij gevlogen, die 5 maand met de baby. In die 5 maand had ik al niet veel tijd om iets te maken, de baby had veel nood aan knuffelen, dus zal dit er voorlopig nog niet op beteren. Echter zijn de naailessen terug gestart, dus heb ik toch wekelijks 3uurtjes gegarandeerd naaitijd, jeej.

Er zijn nog wel een aantal items die ik afgelopen maand heb kunnen maken die ik nog niet heb geblogd, dus de wekelijkse maakels update kan nog wel even voortgaan (en is het maar 1 ding, dan is dat maar zo e). Nog steeds ga ik voorlopig vasthouden aan het vooral tonen van foto's zonder een uitgebreide beschrijving. Ik wil mijn blog niet laten stilvallen, maar ik moet keuzes blijven maken hoe ik mijn beschikbare tijd spendeer. Zeker nu ik terug werk zal het opnieuw zoeken zijn naar een organisatie van heel de boel.

Gelukkig is de overgang wat verzacht doordat de papa van baby wollebol een maandje thuisblijft om voor haar te zorgen, en hopelijk ook wat voor het huishouden ;). Maar zo kan ik wel wennen aan het werkritme en kan ons dochter op haar ritme volledig borstvoeding blijven drinken.

Wat het allemaal nog wat lastiger maakt is de aankomende herfst en de donkere dagen, oh wat lijk ik elk jaar die donkere dagen wat extra te vervloeken. Ik hou van licht, dat het koud is maakt mij niet zo veel uit, als het maar licht kon zijn. Maar goed, niets aan te doe, hij komt toch, de herfst.

Ik heb toch geprobeerd ons er zo goed mogelijk op voor te bereiden met jasjes. aangezien de baby groeit als kool maakte ik é verschillende maten, om zo hopelijk de winter te kunnen overbruggen.

En welk patroon voor babyjasjes is er beter dan 'one to hug', juist ja.

Ik maakte er 3 (en heb er nog 3 geknipt klaarliggen). 2 in maatje 74, versie met softshell tegen de regen in maatje 80. Bandwerk, weet u wel. Toch kunnen variëren van outfit zonder al te vaak patronen te moeten tekenen (weinig tijd, weet u wel).

Voorlopig nog maar 1 aan-foto, het is nog niet koud genoeg geweest voor de warmere versies.

Versie 1: stof Michael Miller van een aantal jaar terug, fleece van stoffenspektakel
Versie 2: stof: Riley blake van een aantal jaar terug, voering: grote lap stof van moeke, geen idee wat het is, minder dik en warm dan fleece, ideaal voor het tussenseizoen.
Versie 3: Softshell: madeline de stoffenmadam, voering: oud laken.













































Reacties

  1. Zo mooi, vooral de jasjes als baby Wollebol! Succes met het vinden van je evenwicht, hier is het (helaas) ook weer aan de orde. Hopelijk zien we nog veel zon in het najaar, kunnen we daar toch een beetje extra energie uit halen...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen