woensdag 13 juli 2016

Lila jurkjes

Op datzelfde stoffenspektakel in mei kocht is niet enkel de 'Suzanne' bij Marte, maar ook het patroon voor dit Lila jurkje. De eerste nieuwe kleertjes die ik maakte voor het kind sinds haar geboorte. Een ideaal patroontje, want de eenvoudige versie vraagt niet veel tijd om te maken. Net gepast om tussen 2 voedingen te maken (waar soms zelfs maar 2 uur tussen zit/zat). En ook hier geldt weer, als ik het dan toch heb getekend, kan ik evengoed nog eentje maken. Vandaar 2 lila jurkjes. En in de rapte werd er zelfs nog een 3e gemaakt, maar wel uit dezelfde stof. Ik had nog wat overschot, en in plaats van dat we hier 2 dezelfde jurkjes zouden hebben kreeg het 1 maand oudere nichtje hetzelfde kleedje. Wat ik anders met de rest zou moeten doen weet ik toch niet.

De eerste, met de vogeltjes van Froy and Dind is de eenvoudige zonder extraatjes, bij het 2e kleedje deed ik wel het nepzakje erbij.







Patroon: Lila dress and jumpsuit van Compagnie M
Stof: vogeltjes: froy and Dind bij Bambiblauw, blauwe stof: stoffenspektakel
Model: Amélie
Foto's: ikzelf

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Beide zijn in tricot gemaakt. Er is geen sluiting voorzien, dus katoen zou niet gaan, dat staat ook expliciet in het patroon.

      Verwijderen
  2. oh wat een schattige jurkjes, ik maakte het kruippakje al eens als geschenkje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh-oh wat ben ik jaloers... jij hebt zomaar de tijd om tussen baby-zaken in te naaien! En niet alleen dat, je kan er dan nog eens over bloggen ook. Maar het is je gegund hoor! Ik verzamel ondertussen bergen inspiratie, maak een grote verlanglijst voor nieuwe stofjes en patronen aan en kijk eens uit de verte naar mijn naaimachine ;)
    Alweer heel mooie jurkjes, die Amélie heeft toch maar geluk met zo'n mama als jij. Heeft ze eigenlijk wel kleren die niet zelf gemaakt zijn?

    BeantwoordenVerwijderen