Doorgaan naar hoofdcontent

Allerleitjes: leggings

Na de dalton broekjes een nieuwe allerleitjes met nog meer broekjes, deze keer de babylegging, het gratis patroontje van Emma en Mona.
De allereerste die ik maakte was de grijze onderaan, volgens patroon met boordjes als afwerking aan de pijpen. wat een gefoefel is me dat met die kleine opening, niet helemaal mijn ding. bij volgende broekjes verlengde ik de pijpjes en werkte ik die af met de tweelingnaald. Ik vind dat ook wel veel werk, telkens een extra spoeltje opwinden voor dat beetje, maar het stikt wel makkelijker. Ik doe dit telkens met het broekje binnenstebuiten gedraaid.

Ik maakte de tailleboord wat breder, zodat het hoog op het buikje past.

Het is een fijn patroontje. Bij ons is echter de herbruikbare luier een probleem. Dit is een dikker paketje dan wegwerpluiers, en dat maakt dat wij sneller een grotere maat nodig hebben. Alleen zijn de pijpen dan nog veel te lang, wat ook geen zicht is. Dus als ik er nog broekjes maak zal ik hier rekening moeten mee houden.














Patroon: baby legging van Emma en Mona
Stof in volgorde: stitch and co; froy and dind bij Georgette; Cloud9 bij Georgette; Nostex
Model: Amélie
Foto's: ikzelf

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Superschattig! Annick van my minniemie heeft eens zo'n legging wat meer baggy gemaakt voor haar zoontje, mss past de pamper daar beter in. Staat op haar blog denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wollebolleke is weer om te stelen , echt mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wollebolleke is weer om te stelen , echt mooi !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen