Doorgaan naar hoofdcontent

Mollie jurkje #3

Na de 1e en 2e versie van het mollie jurkje maakte ik er nog een 3e. Deze keer gebruikte ik tricot. Dan hoeft er geen sluiting in, ik zou het zo wel over haar hoofde kunnen krijgen, dacht ik toch. Dus knipte ik het achterpand zonder naadwaarde aan de stofvouw.

Een andere aanpassing is het rimpelen van de halslijn vooraan. In de plaats maakte ik plooitjes. Ik heb eigenlijk nog nooit gerimpeld in een tricot stof. En ik hou wel van plooitjes.

Dit kleedje is maat 58.



Ik trok het kleedje redelijk snel aan, toen was het nog te groot. Exact een maand later deed ik het toevallig terug aan, zo zie je pas echt goed hoe snel ze wel groeien.

Patroon: mollie jurkje la maison victor
Stof: froy and dind
Model: Amélie
Foto's: ikzelf

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. amai die is inderdaad goed gegroeid! maar nog altijd schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad , ze worden zo vlug groot . Ik zou ze eens wille knuffelen met dat mooie kleedje aan ,ik vind dat ze op jou lijkt , is dat zo ?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen