Doorgaan naar hoofdcontent

Mollie jurkje

Kort nadat ik zou bevallen hadden wij een uitnodiging voor een trouwfeest. Doordat dochterlief echter een beetje langer bleef zitten en ik een vervelende complicatie had (nog steeds, maar veel minder erg), waren we echter niet in de mogelijkheid om te gaan.

Ik had, in de vele vrije tijd voor haar geboorte wel enkele jurkjes gemaakt, voor de komende feestjes, zo ook eentje voor de trouw. Aangezien die gelegenheid is voorbij gegaan, koos ik gisteren, wegens het schitterende weer, voor dit kleedje. Ik was benieuwd of het zou passen. En wat was mijn moederhart zo blij, want al zeg ik het zelf, ze zag eruit om door een ringetje te halen, mijn prachtige dochter.




Het jurkje is gemaakt naar het mollig jurkje uit 'La maison victor'. Doordat het de kleinste maat is, en baby'tjes de hele tijd op hun rug liggen besliste we in de naailes om er geen rits in te steken, maar te werken met dunne plastieken drukknoopjes. Aan de mouwen stikte ik op 4 cm van de zoom een elastisch draadje in, zodat het mouwtje wat bij elkaar fronst. Dit geeft een leuk effect.


Doordat dochterlief een weekje op zich liet wachten kon ik de nieuwe la maison meepikken. Tijdens het maken van dit, en nog andere jurkjes dacht ik dat het wel leuk zou zijn om een haarband te hebben, en nu stond er toevallig een patroontje van een strikje in de laatste editie. Ik had nog net genoeg goesting om een bijpassend strikje te maken.


Patroon: mollie jurkje, la maison victor
Stof: soft cactus
Model: Amélie

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Echt prachtig! Hopelijk ben je zelf snel terug in orde en kan je terug overal naartoe met dit schattige meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie meid! Dat effect bij de mouwtjes vind ik super. Hopelijk ben je snel weer de oude. Neem de rust en profiteer ervan om je dochter te leren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig! Dat strikje maakt het af he!

    Ik hoop dat je die complicatie snel helemaal verleden tijd is!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen