Doorgaan naar hoofdcontent

Feestjurkje

Een babyborrel, dat zouden wij doen. Ik vind het zeer leuk als er bezoek komt, maar ik zag het vele bezoek, in die eerste weken kraamtijd, niet zo zitten. Als er hier iemand over de vloer komt moet het het proper, opgeruimd en fris zijn hier in huis. Plus moeten er voldoende drank en hapjes voorzien zijn.





Ik had geen zin om mij daarvoor altijd af te jagen, terwijl je helemaal nog niet je draai hebt gevonden met de baby. De boel de boel laten, dat wist ik op voorhand, zou ik toch niet kunnen.

Een eerste feestje dus, afgelopen weekend. Dan moest er een zelfgemaakt outfit voorzien worden. Die werd gemaakt in de lange maanden die ik thuis was. De moeilijkheid was de maat die ik zou moeten voorzien. Ik heb er wel een aantal kleedjes gemaakt, dus ik had dan wel een back-up indien nodig.

Ik koos voor een grace jurkje, die beginnen bij maat 62. Een stofje vond ik in mijn voorraad, een feestelijk crème stofje met subtiele zilveren fijne bloemetjes. Ik kocht het bij madeline de stoffenmadam. Ik vond het zo mooi en kocht toen, zonder te weten wat er mee te maken, 50cm. Juist gepast voor het jurkje, met een bijpassende strik uit de laatste La maison victor.


Een vestje vond ik in mijn voorraad gebreide kleertjes, het roze, heel meisjesachtig, past perfect bij het stofje.


De outfit werd 2 weken op voorhand al is gepast, om foto's te kunnen maken voor het bedankingskaartje. Het kleedje zat nog wat ruim, maar niet te opvallend. Het is wel redelijk kort, dus het pamperkontje werd zichtbaar. Het kind is op die 2 weken tijd toch opvallend gegroeid, dus deed ik er toch maar een broekje onder aan. Zelfs het strikje werd nogal nipt rond haar hoofd. Het bleef wel zitten.

Het was niet de eerste keer dat ik het grace jurkje maakte, ook nu deed ik de knoopjes langs de voorkant, zodat ze geen last zou hebben op haar rug. Blijkt nu wel dat onze dochter liever op haar buik slaapt... Aangezien ik dunne plastieken drukknoopjes gebruikte wordt het ongemak ervan toch wat beperkt.

Het was een fijn feest, het was leuk om iedereen te zien, en uiteraard waren wij heel trots op onze prachtige dochter.



Patroon kleedje: grace-jurk
Patroon truitje: filateli infanti 9
Stof: madeline de stoffenmadam
Wol: apilou van veritas

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Gefeliciteerd...wat een prachtig meisje en nog mooier met zo'n geweldig leuk setje.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen