Doorgaan naar hoofdcontent

Doopsuiker traktaties

Ongeveer 1,5 jaar geleden tijdens het stoffenspektakel zag ik een coupon stofliggen van Camelot, bij Bambiblauw. Ik twijfelde even, maar keerde later toch terug om het te kopen. Ik was direct een beetje verliefd op de stof, vooral door de combinatie van de kleuren.


Rond diezelfde tijd begon het idee voor gezinsuitbreiding te rijpen in mijn hoofd, en al snel werd 1 + 1 = 2, ik wou die stof gebruiken voor doopsuiker en andere creaties moest het zo ver zijn. Dus begon mijn zoektocht naar meer stof, want met 1meter zou ik niet veel kunnen doen. Bleek dit toch niet zo evident te zijn, het was geen nieuwe stof meer. Bij Bambiblauw hadden ze nog wel 4 meter op stock, die ik onmiddellijk kocht. Maar ik vreesde dat dit nog niet voldoende zou zijn. Ik had nog geen concreet idee van wat ik zou maken en hoeveel ik er voor nodig zou hebben, maar dit kon niet genoeg zijn. Vele webshops werden afgeschuimd, waarbij ik telkens in spanning zocht bij de merkjes,  vond ik het niet terug. Tot uiteindelijk bij Malieke en Co er nog 6 meter beschikbaar van was. Woohoo. Onmiddellijk mijn bestelling geplaatst, de hele voorraad, en enkele dagen later later er 2 grote pakjes in mijn brievenbus. Nu had ik meer dan 11 meter stof, dat zou toch wel voldoende moeten zijn.

Zoveel stof, het kriebelde al snel op er aan te beginnen. Mijn doel was om op zijn minst de zakjes, want dat was wat ik ging maken voor de doopsuiker (veel andere dingen kan je met stof natuurlijk niet maken), klaar te hebben voordat ik zwanger zou zijn.

Na wat testmodelletjes kwam ik tot een uiteindelijk resultaat. Ik nam als basis de traktatiezakjes uit 'Zo geknipt 2', maar stikte onderaan aan beide kanten een hoekje in, zodat de zakjes op hun eigen zouden kunnen blijven staan. Ik koos voor een iets groter modelletje met een lintje in de zijnaad voor suikerbonen en een kleiner modelletje met een kam snap voor de m&m's. Daarbij maakte ik voor de kindjes nog saté stokjes met hartjes snoepjes ter aanvulling.




In de zomer, op een vrije dag begon ik ijverig aan de zakjes te werken, zo veel bandwerk is niet helemaal voor mij weggelegd, ik kan dat snel beu worden. Ik dacht dus mooi al klaar te zijn met de zakjes voordat ik zwanger was, niet dus. Maar ik wist het nog niet.

De zakjes waren het eerste klaar van alles. Zo bleek ik nog wel een hele hoop stof over te hebben waar ik nog vele dingen mee heb kunnen maken, die ik later wel eens zal laten zien.



Stof: Camelot
Patroon: zo geknipt 2

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Heel leuk! Inderdaad mooie stof. Ik kijk er naar uit om de andere spulletjes te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk! Tof om te doen hé, doopsuiker maken. Ik ken wel niemand die eraan begint voor ze zelfs maar zwanger is ;) Heel erg mooi en inderdaad een mooie kleurencombinatie op de stof! Dat vond ik al van jullie kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt tof. Amai al zakjes voor je zwanger was. Ik zou dat niet durven, alhoewel misschien brengt dat geluk want je hebt een prachtige dochter

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen