woensdag 23 september 2015

Gehaakt cadeautje van de zomer challenge

Het is nu officieel, de zomer is voorbij. Het was een goede zomer, met naar mijn mening prachtig weer en vele leuke dingen om te doen. Ik zal de zomer missen, maar kijk evengoed uit naar de herfst. Er staat hier ten huize Wollebol nog veel te wachten, maar meer daarover later.







Ik hield mij tijdens deze zomer bezig met wat ik noemde de 1000-vragen zomer challenge. Elke week beantwoorde ik een vraag door jullie uitgekozen. Daar zaten enkele zeer korte en gemakkelijke vragen tussen, maar zeker ook enkele zware doordenkers. Het fijne eraan was dat ik niet de enige was die dit deed, maar ik had enkele mede-bloggers die meededen. Fijn was om te lezen wat zij van de vragen dachten.

Om jullie te bedanken voor jullie deelname kregen enkele onder jullie een kleine attentie: een mooi kaartje en een gehaakt bloemetje (sommige zijn nog onderweg). Ik maak dat is graag, iets kleins en het vrolijkt direct een tafel of een kast op.

Het patroontje haalde ik hier vandaag: ik ben zo vrij geweest om het even voor jullie te vertalen:


Ik haakte met gewone katoen en haaknaald nr. 3.

Toer 1: 2 lossen: 9 vasten in de 1e losse, sluit met een halve vaste: knip de draag af

Toer 2: hecht een nieuwe kleur aan: haak 3 lossen, haak 2 stokjes samen in 1 stokje van de vorige toer, haak 2 lossen, * haak 3 stokjes samen in het volgende stokje uit de vorige toer, Haak 2 lossen * herhalen (= 9 clusters) en sluiten met een halve vaste: draad afknippen

Toer 3: Nieuwe kleur aanhechten tussen 1 van de clusters: Haak 5 lossen (geldt als 1 stokje en 3 lossen), 1 stokje in dezelfde opening tussen de clusters, 1 half stokje op de cluster * 1 stokje in de volgende clusteropening, 3 lossen en 1 vaste in dezelfde clusteropening, 1 half stokje op de cluster *: herhalen: niet sluiten

Toer 4: 1 vasten, 5 stokjes en 1 vaste in de eerste opening met de 5 lossten, * 1 vaste, 5 stokjes, 1 vaste in elke opening*, herhalen, toer sluiten, draad afknippen en instoppen.


Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

2 opmerkingen:

  1. Dat kan ik misschien ook nog!

    Mooi gedaan zeg!! En ik ben blij dat ik je blog heb leren kennen dankzij de challenge :)

    BeantwoordenVerwijderen