Doorgaan naar hoofdcontent

5 stoffenwinkels in Barcelona

Een goed half jaar geleden gingen wij op citytrip naar Barcelona.

Het was mijn bedoeling om alle stoffenwinkels die Barcelona rijk is te bezoeken en hierover een klein verslag te schrijven. Maar dit bericht is in mijn concepten blijven staan. Misschien is het nu nog de moment om het te publiceren. Ik merk toch dat Barcelona zeer populair is. Mij heeft de stad niet kunnen overtuigen, maar dat lag waarschijnlijk eerder aan de periode van het jaar.

Ik ging dus stoffenwinkels bezoeken, ik zocht op yelp enkele adresjes, bleek dat ze allemaal wel dicht bij elkaar in de buurt liggen, handig. Ik wou het echter mijn vriend niet aandoen om 5 winkels op 1 dag te bezoeken, dat leek mij wat teveel voor hem. Heb ik daar spijt van gehad toen bleek dat de overige 2 winkels een dag later niet open waren. De reden waarom was mij onduidelijk, het was zaterdag, er waren vele andere winkels open, mensen die we hebben aangesproken wisten ook niet waarom, dus ja, viel dat even tegen. Aangezien Barcelona toch zo populair is, is er misschien wel iemand die er wel nog komt en dit lijstje verder kan aanvullen?

1) Nunoya

Ze verkopen voornamelijk Japanse stoffene waaronder de mooie stoffen van Koka. Het is een prachtig klein winkeltje met vele mooie stofjes. Wat was ik blij dat ik hier ben geweest. Ik kocht enkele kleine lapjes (niet goedkoop), waar ik onder andere dit mee maakte.



Nunoya
Carrer de la Palla, 6
08002 Barcelona


2) Ribes et casals

Deze 2e stoffenwinkel heeft mij even om de tuin geleid, omdat er net naast nog een stoffenwinkeltje ligt dat niet vernoemt wordt op Yelp. Dit is echter een klein winkeltje. Veel keuze heb je er niet, en het zijn zeker geen designerstoffen. Je zou hier echt net op iets moeten vallen. Wij waren eerst hier binnen gelopen. De winkel waar we dan echt wel voor kwamen, Ribes et casals, is van een ander formaat. Groot, druk, en heel veel keuze. Er was veel volk in de winkel. Het personeel, strak in het pak waren met grote getallen aanwezig. De winkel bevat voornamelijk kledingstoffen op lange rollen. Het hoekje met designerstofjes is redelijk beperkt. De prijzen zijn vergelijkbaar met onze stoffenwinkels.

In ribes et casals
De winkel ernaast
Ribes et casals
Carrer de Roger de Lluria 7
08001 Barcelona


3) Teranyina

Deze winkel stond voor de 2e dag op de planning, dus deze was gesloten. De vitrine ziet er dan zo uit:
Teranyina
Carrer del Notaria, 10
08001 Barcelona


4) El Indio
Deze winkel zag er veelbelovend uit, maar was eveneens gesloten. En zoals alle winkels in Barcelona hebben zij geen vitrine die je kan bekijken, alles is er hermetisch afgesloten met rolluiken. Dus is er geen mogelijkheid om even binnen te 'loeren'. Deze winkel heeft geen website en er zijn niet zo veel foto's van terug te vinden.
El indio
Carrer del Carme, 24
08001 Barcelona


5) Merceria Santa Anna
In de commerciële winkelstraat, tussen de grote winkels vind je dit kleine fournituren winkeltje. Stoffen vind je hier amper, maar als je fournituren zoekt, ik geloof dat je ze hier wel allemaal zal vinden.
Merceria Santa Anna
Avinguada del Portal de l'Angel, 26
08001 Barcelona


Dit waren volgens Yelp de belangrijkste stoffenwinkels. Om mij te troosten dat ik 2 stoffenwinkels niet heb kunnen bezoeken kwamen we wel een scrapbookwinkel tegen, ooit ook een hobby van mij geweest, maar nu op een veel lager pitje weges je-kan-niet-alles-tegelijk-doen. Deze winkel was wel geopend, dus zijn we hier even binnen geweest. De winkel is de moeite, een mooie grote winkel met een mooi assortiment. 
Scrap-house
Notariat 9
08001 Barcelona

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Dus gewoon nog eens een tripje plannen? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er nog nooit geweest, maar zou er graag eens naartoe gaan.
    Dit lijstje zal ik alvast in mijn achterhoofd houden. ;-)
    Jammer dat je voor gesloten deuren stond!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen