Doorgaan naar hoofdcontent

1000-vragen Challenge: week 9

Week 9 al ondertussen, nog maar 4 te gaan. De zomer gaat weer veel te snel voorbij. En een mooie zomer is het al zeker geweest! Deze week lees je het antwoord op de vraag van Florentine (bezorg je ons je gegeven?) Ga ook even kijken bij  Stephanie en Tamara.


Weet jij wanneer het tijd is om te vertrekken?

Ik ben zo vrij geweest om deze vraag letterlijk te nemen. Ik denk dat je ze ook kan interpreteren als: weten wanneer het tijd is om te vertrekken omdat je in de weg loopt, stoort of iets dergelijks, maar dat vind ik wat te negatief om over na te denken, dus vandaar de letterlijke interpretatie.

Weet ik wanneer het tijd is om te vertrekken, ik denk wel zeer degelijk van wel! Als ik ergens een hekel aan heb is het aan te laat komen! Als er een uur wordt afgesproken probeer ik mij daar zo goed mogelijk aan te houden. Ik geloof dat ik dit trekje van mijn grootvader heb geërfd. Opa kwam niet op tijd neen, hij kwam steeds te vroeg.

Als we ergens naar toe moeten gaan heb ik steeds een uur in mijn hoofd waarop we moeten vertrekken waardoor we net te vroeg of op tijd zouden aankomen. Als ik niet op dat voorziene uur kan vertrekken word ik al snel nerveus.

Als ik onderweg ben en ik merk dat ik niet op tijd zal zijn, word ik zelfs nog nerveuzer. Aangezien ik voor verdere afstanden vaak het openbaar vervoer neem, is dit dan ook bijna elke keer het geval.
Ik heb in Brussel gestudeerd en nam dagelijks de bus naar het station en dan de trein. Die 3 jaar hebben mij meer jaren van mijn leven gekost aan stress van het vervoer dan van stress door examens. Als de train dan nog is 100m voor het station stopt en een half uur blijft staan op een dag dat je examen hebt, ja dan is het helemaal om zeep natuurlijk.


Gelukkig moet ik niet te vaak op verplaatsing gaan, dat is maar enkele keren per jaar op bijscholing of cursus. Ik mag nu wel al met de auto rijden, maar ik geloof niet dat ik dat snel ga doen naar plaatsen waar ik de weg nog niet ken. Dus is het steeds met de trein. Helaas moet je dan vaak heel vroeg vertrekken, en de kans dat je op tijd aan komt is helaas ook klein. Het voordeel is dat je op de trein nog iets kan doen, in de auto niet. Al dat ik, als ik merk dat ik te laat ga zijn, mij ook niet meer kan concentreren op een boek, dan zit ik mijzelf op te winden van de zenuwen.

Zijn er hier nog mensen die graag steeds op tijd zijn en stress krijgen van het openbaar vervoer?

                                    

Wil jij ons ook uitdagen: laat hieronder een reactie na met een getal tussen 1 en 999*, dit kan tot en met vrijdag 18.00u. Uit al de reacties, van ons 4 samen, trekt at random dan 1 vraag waar wij de volgende dinsdag op antwoorden. Deze challenge loopt een hele zomer lang. De nieuwe vraag wordt op vrijdagavond bekend gemaakt op mijn facebookpagina en instagramaccount.

Als dank voor jullie reacties maken wij een cadeautje voor jou. Als je mij volgt krijg je van mij een attentie, als je Stephanie volgt krijg je van haar ook een attentie, net zoals bij Tamara, dus Driedubbele leuke post! Volg je maar 1 van ons dan krijg je enkel de attentie van die persoon, dusssss, liken maar!

Volg mij: bloglovin en/of Facebook en/of instagram
Volg Stephanie: bloglovin en/of facebook en/of instagram
Volg Tamara: bloglovin en/of facebook

* vraag 1, 26, 37,  45, 159, 399, 458, 912 en 921 zijn al geweest.

Reacties

  1. Ohja! Herkenbaar! Wanneer ik lange afstanden doe, op filegevoelige plaatsen moet komen, of in het geval van het openbaar vervoer een nipte verbinding heb, zal ik soms zoveel reservetijd inplannen dat ik gerust nog een koffie.. of 3 kan drinken ;) al moet ik wel zeggen dat de komst van Mr. Gielemans er wel voor gezorgd heeft dat ik ook wel es te laat kom en me dat toch al iets minder aantrek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor belangrijke afspraken ben ik ruim op tijd, maar over het algemeen ben ik meestal (ietsje) te laat. Een erfenis van een jaar in Mexico gewoond te hebben. :-) Ik kies vraag nummer 8.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had ook zo'n grootvader dus hier ook liever op tijd.
    Vraag 444

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe nog een mee! Vraag 659 :)

    Ik heb trouwens ook dat trekje van je grootvader, ik haat te laat komen én te laat komende mensen!

    Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met schaamrood op de wangen moet ik toegeven dat ik altijd maar nipt op tijd vertrek als ik met de auto ergens naartoe ga.
    Ik kom dikwijls ofwel stipt op tijd ofwel een paar minuutjes te laat aan, maar ik doe mijn best. ;-)
    Als ik met de trein ergens naartoe ga, is het net het omgekeerde, dan ben ik ook altijd net iets te vroeg. Ik KAN het dus wel hé, op tijd komen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen