Doorgaan naar hoofdcontent

1000-vragen challenge: week 8

Het is alweer dinsdag, dus hier komt een nieuwe 1000-vragen challenge post van StephanieTamara en mijzelf.

Deze keer komt de vraag van Evi, dank je wel om steeds te blijven proberen, uiteindelijk is het eens gelukt. Als je de andere eventueel volgt op Facebook krijg je ook van hun een cadeautje é.



Was je een gelukkig kind?

Ik geloof van wel. Ik zou dit beter kunnen vragen aan mijn ouders, maar Ik was zeker niet ongelukkig. Toch niet als kind. Als puber was dit wel al eens het geval, maar dat hoort er dan ook bij zeker, bij die vervelende apejaren?


Ik heb soms het idee dat ik eigenlijk niet zo veel meer weet van mijn kindertijd. Ik heb wel enkele specifieke herinneringen, vaak weet ik die nog doordat er foto's van zijn. Af en toe komt er wel ineens een vage herinnering naar boven, zoals toen ik mijn post over het rugzakje schreef, want inderdaad, wij hadden een zelfgemaakte turnzak met figuurtjes in kruisjessteek. Al dat ik niet meer wist hoe ze eruitzagen, zelfs de kleur had ik verkeerd in mijn gedachten.

Het is zo dat met ouder worden, en dan spreek ik wel over 80 à 90 jaar, het geheugen van de mensen al eens wat gaten vertonen. De beste herinneringen die ze nog hebben zijn die uit hun jongere jaren. Dit geldt nog meer voor mensen die een vorm van dementie hebben, de mensen waar ik dus dagelijks mee werk. Als ik hen hoor vertellen over hun jonge tijd vraag ik mij af of of ik op die leeftijd wel nog zoveel zal weten, omdat ik het gevoel heb dat dit nu al niet meer is. Ik heb dit nog meer als de mensen liedjes beginnen te zingen of gedichtjes opzeggen. Voor hen is dat misschien 60 jaar geleden en ze kennen deze nog van buiten, terwijl ikzelf heel veel kinderliedjes toch niet meer ken.

Ik ben alleszins nog steeds dankbaar over het feit dat mijn moeder thuis was. Wij hebben nooit drukke ochtenden gehad omdat zij weg moest, in de lagere school kon ik tot half 8 blijven slapen! Wij zijn in vakanties nooit ergens verplicht naar toe moeten gaan. Dit zou ik zelf helemaal niet zo  fijn hebben gevonden.

Hebben jullie nog specifieke herinneringen aan jullie kindertijd?

                                    

Wil jij ons ook uitdagen: laat hieronder een reactie na met een getal tussen 1 en 999*, dit kan tot en met vrijdag 18.00u. Uit al de reacties, van ons 3 samen, trekt at random dan 1 vraag waar wij de volgende dinsdag op antwoorden. Deze challenge loopt een hele zomer lang. De nieuwe vraag wordt op vrijdagavond bekend gemaakt op mijn facebookpagina en instagramaccount.

Als dank voor jullie reacties maken wij een cadeautje voor jou. Als je mij volgt krijg je van mij een attentie, als je Stephanie volgt krijg je van haar ook een attentie, net zoals bij Tamara, dus driedubbele leuke post! Volg je maar 1 van ons dan krijg je enkel de attentie van die persoon, dusssss, liken maar!

Volg mij: bloglovin en/of Facebook en/of instagram
Volg Stephanie: bloglovin en/of facebook en/of instagram
Volg Tamara: bloglovin en/of facebook

* vraag 1, 26, 45, 159, 399, 458, 912 en 921 zijn al geweest.

Reacties

  1. Ik.blijf gaan voor 111;-)

    Maar was vraag 458 niet een vraag over je verste reis of lees ik alles verkeerd? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had blijkbaar de verkeerde foto opgeladen, bedankt om mij er op te wijzen :).

      Verwijderen
  2. Op die foto zie je er in elk geval heel vrolijk uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 2, ook al las ik dat die vraag bij iemand wat stress geeft ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog eens 999. Wil je dan later ook thuisblijven voor je kindjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mag ik nog meedoen? Dan wil ik nu voor 109 gaan ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vraag 429.
    Ik merk dat ik me ook weinig kan herinneren van mijn jeugd, vaak zijn het geuren, beelden of een paar flarden. Ik probeer ze nu ook een beetje terug te halen door er bewust over na te denken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen