Doorgaan naar hoofdcontent

Juli: de maand van het kokerfestival:

Ik probeer de agende van 'zo geknipt sew along', altijd een beetje voor te zijn, om alles klaar te hebben voor de maand waarin we het mogen showen. Dat is me steeds goed gelukt, tot vorige maand. Het koffertje stond op de planning, ik moet hier nog steeds aan beginnen.

Deze maand staan de kokers van recept 16 op het programma. Ik deed in juni mee met de 'midzomerswap'. Dus ik combineerde deze twee en maakte de grote koker voor mijn swapje. Ik heb altijd al met veel plezier met dit boek gewerkt, maar nu ging het precies niet zo goed. Ik heb er echt op gevloekt.


De beschrijving verwijst naar verschillende algemene technieken. Naar gelang welke koker je maakt moet je een bepaalde volgorde aanhouden. En daar kwam ik ergens in de problemen. Het zal wel aan mij gelegen hebben, maar ik heb een stap gemist. Ik heb er uiteindelijk zelf een oplossing voor gezocht, maar het was toch niet ideaal, maar ik was het ondertussen al zo beu. Langs de buitenkant zie je er gelukkig niets van.

Bij al de kokers stond er ook een beschrijving voor een kleinere koker, ideaal als pennenzak of brillenhoes. Ik wou er mij toch nog is aan wagen, maar het was met niet zo veel goesting. Het is wel een perfect project om restjes stof op te werken. Hier liggen er wel wat, dus knipte ik ineens genoeg voor 3 kokertjes. Ik heb mij er wel echt moeten aanzetten om ze op tijd af te maken. Het laatste kokertje zat wel snel in elkaar, eens je weet hoe het moet is het echt niet veel werk. Maar als iemand mij wil tonen hoe je die cirkels moet aanstikken, laat je niet tegenhouden. Want dat is precies niet mijn sterkste kant!

Niet 1

Niet 2

Maar 3 kokertjes

Ik moet precies nog wat hoekjes beter uitduwen.




Patroon: boek: 'zo geknipt 2': recept 16: kokerfestival
Stof: madeline de stoffenmadam (soft cactus flowerworks en zwart goude stof), de banier

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest 
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. je moet bij een cirkel goed spelden zodat je overal evenveel naadwaarde hebt, en dan zeer traag en rustig naaien, Ik ga dit zakje straks voor mijn oudste zoon proberen in elkaar te naaien maar ga er geen touwtje aan vast maken, gaat hij toch maar alleen gebruiken voor thuis ZIJN schrijfgerief in te steken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er een waar festival van gemaakt!! Super! Ik moet nog aan de mijne wagen en de maand is al bijna voorbij!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen