vrijdag 31 juli 2015

Feestelijke bloemen: tutorial.

Honderden heb ik er al gemaakt, deze bloemen uit servetten. Als klein meisje deden we dit met de hele buurt om de huizen van jubilarissen te versieren. Op het werk, met onze bewoners, deed ik het al verschillende keren om de gangen letterlijk op te fleuren. Het is eenvoudig om te maken, maar geeft een leuk effect.


Ik laat jullie graag zien hoe wij ze maken:

- neem grote servetten met meerdere laagjes in verschillende vrolijke kleurtjes


- vouw de servet helemaal open


- knip de servet in 2


- leg de helften mooi op elkaar

- maak plooien van ongeveer 1 centimeter: begin onderaan en vouw harmonicagewijs op



- doe er een koordje rond als je het helemaal hebt opgeplooid, in het midden


- en dan moet je alle laagjes uit elkaar halen en je bloem schikken:



Klaar!

Tot deze avond kan je nog steeds hier een nummer tussen 2 en 999 achter laten en mij uitdagen voor mij zomer-challenge!


Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

5 opmerkingen:

  1. Ohja, zo gemakkelijk en plezant! Heb in mijn kindertijd ook nog geholpen met de buurvrouwen om genoeg bloemetjes te hebben om de voorkant van een huis volledig te versieren (gouden bruiloft). We hebben het toen wel met een of andere plastic gedaan, maar zelfde werkwijze :) Ik was't helemaal vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een nostalgie, het blijft een topper hé, zelfs met vrij jonge kinderen kan je dit al maken !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er zo eenvoudig uit, en toch een leuk resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof dat je dit deelt! Ga ik zeker nog eens doen met m'n zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik deed dat altijd op familiefeestjes, leuk om terug te zien

    BeantwoordenVerwijderen