Doorgaan naar hoofdcontent

Theelichthoesjes voor Nepal

Foto van site veritas
Doen jullie mee met deze actie van Veritas? Een kleine moeite voor een mooie actie.

Ik heb getracht om tussendoor toch enkele hoesjes te haken. Op enkele uurtjes tijd heb ik er 5 kunnen haken. Ik nam wel niet teveel kleurtjes, om niet teveel draadjes te moeten instoppen.

Het is eenvoudig en snel klaar. Je hebt nog tijd tot vrijdag om er binnen te brengen. Je kan ze ook ter plaatse gaan haken en uiteraard kopen op zaterdag 13 juni in Antwerpen, Gent, Leuven, Hasselt en Luik.
Jammer dat de winkel in Mechelen niet meedoet op zaterdag, anders ging ik daar zeker helpen.

Ik geef even de eenvoudigste werkbeschrijving voor als iemand zich geroepen voelt om er ook een paar te maken:

Nodig:
- restjes katoen
- haaknaald 3,5
- maasnaald

Haken:
Haak een ketting van 34 lossen.

Eerste rij: haak een vaste in de 2e losse en haak verder vasten in elke steek tot het einde van de rij.

Tweede rij: haak 1 losse en haak vasten in elke steek tot het einde van de rij.

Herhaal tot je een hoogte hebt van 6,5 cm, bij mij zijn dit 17 rijen. Zorg ervoor dat je steken aantal hetzelfde blijft.

Hecht af en stop de draadjes in. Maas het hoesje toe.

Breng het binnen bij een veritas winkel!

Wil je toch liever breien, dan vind je hier een werkbeschrijving.



Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Amaai, die zijn echt geweldig. Jammer dat ik het niet kan anders deed ik ook zeker mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi en kleurrijk!
    Haken kan ik jammer genoeg niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik kan niet haken, maar ik vind het initiatief heel leuk en jouw hoesjes zijn echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Via deze weg ook nog eens een dikke MERCI Eefje!
    Ze zien er super uit :)

    Je kan op de dag zelf onder begeleiding nog een hoesje maken in één van onze standen of ben je geen haak-/breitalent dan kan je onze actie steunen door bijvoorbeeld de mooie hoesjes van Eefje te kopen. De opbrengst gaat volledig naar de heropbouw van Nepal!

    Creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen