dinsdag 23 juni 2015

1000-vragen challenge: 'met wie heb je voor het laatst heel hard gelachen?'

Het was wel spannend voor mij, deze challenge opzetten. Want zou er wel reactie op komen, zou er iemand zijn die dit een leuk idee vindt en wil meedoen, of het gewoon al wil lezen? Ik ben dan ook superblij met alle enthousiaste reacties die ik heb gekregen! Ondertussen heb ik gezelschap gekregen van Saskia, zij springt mee op de kar van mijn challenge, ga dus ook zeker even bij haar blog langs om haar antwoord te lezen!

At random koos voor de vraag van Elke Jansen (stuur mij even je adres door als je graag mijn kleine attentie ontvangt), zij koos willekeurig voor vraag 912:


'Met wie heb je voor het laatst heel hard gelachen?'

Een positieve vraag om mee te starten, zou je zo denken. Maar misschien toch ook niet helemaal. Want kan ik daar zomaar ineens op antwoorden, eerlijk, eigenlijk niet nee.

Lachen doen we allemaal wel, elke dag. Ik ben op zich een serieus persoon, ik heb niet de gave van humoristisch of heel gevat te zijn, maar ik probeer toch wel opgewekt te zijn, en dus veel te lachen. Zeker op mijn werk in de ouderenzorg is dit wel een meerwaarde. Als je iemand vriendelijk en met een glimlach benadert, krijg je veel meer gedaan.

Maar nu echt heel hard lachen, en dan heb ik het over het soort lachen waar je niet mee kunt stoppen, waarbij je buikpijn krijgt en de tranen je over de wangen rollen, dat soort lachen, wanneer en met wie dat laatst was, ik weet het niet meer. Met andere woorden, het is echt al weer veel te lang geleden. Jammer, want het geeft een zeer fijn gevoel, iets met endorfines en gelukshormonen enzo.

Ik weet wel nog dat ik toch wel heel hard moest lachen bij de film van de kampioenen (moet ik mij hier voor schamen?). Deze film werd getoond op een busreis, en ik moet zeggen, ik heb er mij wel mee geamuseerd. Dat was afgelopen september!

En voor als je een lezer bent, tijdens het lezen van het boek van Sophie Kinsella, 'hou je mond', keek mijn vriend soms wel raar naar mij. Ik vond het een hilarisch boek en heb het met een ruk uitgelezen.

Iedereen weet ondertussen ook dat wij hier 2 poezen hebben rondlopen. Af en toe doen halen die zo van die streken uit, waar poezenliefhebbers onderling uren kunnen over praten. Ook zij werken soms serieus op onze lachspieren.


Maar als het concreet moet gaan over 'iemand', die mij echt hard lachen deed lachen, zal dat wel op een show geweest zijn van een stand-up comedian. De show van Bert Gabriëls, of die van Bart Cannaerts waren vorig jaar voor mij een grappige verrassing. Ik weet nog dat ik bij beide het moeilijk had, om mij nog een beetje deftig te kunnen houden, maar de tranen liepen toch vlotjes.

Is dit nu niet een beetje triestig? Dat ik mij niet goed meer kan herinneren wanneer ik de slappe lach had, en dat dit misschien nog maar 1 keer per jaar meer gebeurd? Wat kan ik hier aan doen? Meer naar shows gaan kijken, meer proberen humoristische films te zien, you-tube filmpjes zoeken van lachende mensen die aanstekelijk werken? Of lachyoga, heeft iemand dat al ooit gedaan? Misschien moet ik hier maar is meer bewuster naar op zoek gaan.

Conclusie na deze eerste vraag: een vraag kan op het eerste zicht eenvoudig lijken, maar eens je er verder over gaat nadenken kom je jezelf misschien toch wel tegen, dat gevoel heb ik wel hierbij. Is dit herkenbaar voor iemand?

En om toch met een vrolijke noot af te sluiten, een leuk fragment uit de slimste mens: het kan aanstekelijk werken.


Wil jij mij ook uitdagen: laat hieronder of bij Saskia een reactie na met een getal tussen 1 en 999, dit kan tot en met vrijdag 18.00u. Ik trek dan 1 vraag waar ik de volgende dinsdag op antwoord. Als de persoon van wie de vraag komt ook nog volger is (blogloving en/of Facebook en/of instagram van mij) (bloglovin en/of Facebook en of instagram van Saskia), krijgt die persoon een kleine attentie van mij of van Saskia. En zo gaan we elke week verder en dit een hele zomer lang. De vraag wordt op vrijdagavond bekend gemaakt op mijn facebookpagina en instagramaccount.

Wil je graag meedoen aan deze challenge en ook een blogpost schrijven over dit onderwerp, dan zouden wij het fijn vinden als je ons dit laat weten.


Nota: blijkbaar is het niet altijd mogelijk om vanaf je smartphone te reageren op dit bericht. Indien het je niet lukt mag je altijd een reactie met een cijfer achterlaten op de link naar dit bericht op mijn facebookpagina.

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Flickr / Pinterest / Twitter

9 opmerkingen:

  1. Ik ben wel benieuwd naar je antwoord op vraag 111 :-)

    en trouwens, ik moet ook al heel diep graven om te weten om wie ik laatst de slappe lach gekregen heb. Ik zal er mijn hoofd eens over breken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke vraag en leuk antwoord!
    Zo lang je iedere dag even lacht, moet je volgens mij niet op lachyoga!
    Nog een tip voor als je van standup houdt: Brigitte Kaandorp is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Evi Van Looy + Lenno25 juni 2015 om 11:17

    Ik ga voor vraag 26 :-) Mijn huisnummer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, zeer confronterend, ik weet ook niet meer wanneer ik voor het laatst de slappe lach had...
    Het ligt dus zeker niet aan jou. ;-)
    Doe maar vraag 279!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik doe graag nog eens mee, nummertje 368 :)

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen