Doorgaan naar hoofdcontent

2 versies van de handige omkeerbare zak

Ergens, ongeveer 2 jaar geleden, kocht ik het chickadees stofje van timeless treasures. Ik was nog maar een klein jaar aan het naaien (avondles), en kon eigenlijk nog niet zo veel. Ik had wel al de omkeerbare zak uit 'zo geknipt': recept 14, gemaakt. Eén van de eerste projectjes dat ik maakte uit dat boek. Ik was toen al zo enthousiast.


Aangezien ik nog niet veel kon, hield ik mij nog aan de reeds gemaakte dingen, dus als ik dit stofje zag dacht ik, dat is heel mooi voor een tweede versie. Mijn moeder was er bij (het was op het hobbysalon, elk jaar in september in de Nekkerhal), en vond dit ook zeer mooi. Zij dacht aan een nieuw toverkussen van dit stofje, dus kochten we beide een deel. Natuurlijk bleef dit heel lang liggen, tot enkele maanden terug.

Eigenlijk hadden we toen te weinig gekocht, dus werd het een zoektocht naar het stofje, gelukkig was het nog hier en daar beschikbaar. Al dat het blijkbaar wel een gewild stofje was, omdat het ook vaak uitverkocht was. Uiteindelijk kocht ik nog een metertje bij bij 'stoffen van Leuven'.

  • Mijn moeder maakte haar toverkussen.
  • Ik maakte er een agendacover van.
  • En ik maakte de omkeerbare zak:




En nu had ik nog een klein restje over en ligt er een Juliette geknipt klaar (ondertussen ook al de 3e versie).

Ik laat ook nog even de 1e versie zien, die ik al veel gebruikt heb.


De trui en sjaal zijn ook zelf gemaakt, daar heb ik het later misschien nog wel is over.

Stof versie 1: ikea en veritas
Stof versie 2: stoffen van Leuven en op hobbybeurs (de stoffenwinkel: Duffel)
Patroon: recept 14 zo geknipt 1
Foto's: Lotte en mijzelf

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Perfect schoon stofke , geeft heel mooi op die tas !
    Ik vind je trui supermooi, ik ben benieuwd naar 'later' ...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen