Doorgaan naar hoofdcontent

Pinguïns

Op deze mooie lentedag wil ik het toch even hebben over dieren die van de koude houden.

Ik zag de pinguïns van purl bee op pinterest, en wist onmiddellijk dat ik deze ooit zou maken, en nu kwam het ervan.

Mijn nicht, die voor foto's en de bewerkingen ervan voor mijn blog zorgt, houdt van pinguïns. Voor haar eindwerk heeft ze hen 3 maanden moeten observeren in de zoo van Antwerpen. Ikzelf heb ook altijd een zwak gehad voor hen.

Mijn nicht haar verjaardag kwam eraan in maart, dus wou ik voor een kleine verrassing zorgen, een knuffelpinguïn.




Voor een studiedag moest ik in Lier zijn, terwijl ik er net een nieuw stoffenwinkeltje had ontdekt, namelijk dat van Madeline de stoffenmadam. Na de les ging in snel langs bij haar. Ik had een beetje problemen om de winkel binnen te raken ( maar blijkbaar ben ik niet de enige die de deur niet direct openkrijgt), gelukkig kwam zij mij snel redden. Ik werd er heel enthousiast ontvangen en vond er ook nog is de perfecte stofjes, van timeless treasures en camelot. 

Ze vertelde bij het afrekenen over de naaimarathon die ze organiseerde tijdens haar opendeurdag. Ik wou hier graag aan meedoen, dus maakte ik in plaats van1 pinguïn, 5 pinguïns. Eentje voor mijn nicht, 3 voor het kinderziekenhuis, en ook 1tje voor mijzelf natuurlijk. 





De stofjes zijn van camelot en timeless treasures van bij Madeline de stoffenmadam. Het volledig zwarte stofje is van Ikea. Patroon is van purl bee. Foto's door mij, bewerkt door Lotte Van Neck.

Met de neven en nichten.
Bij de eerste pinguïn (die toen nog geen oogjes had) heb ik foto's getrokken met onze Nixon, die wil ook even laten zien.

                     


'Ik knuffel de pinguïn' (lees: 'ik grabbel hem vast en zet er is goed mijn nagels in', grrr)
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Supertof! En Nixon is duidelijk ook fan... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Keileuk! Liefs Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Those penguins are so fun! What a great gift!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super :-) Hier zijn de kikkerspullen al goed in gebruik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kikkerspullen worden hier zondag tentoongesteld ;)!

      Verwijderen
  5. Wat een leuke pinguins! En de foto's zijn ook echt tof, vooral die met je kat erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze had ik al zien passeren op Instagram, sjiek joh, ik ben echt fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Zou je niet eens mailen met de zoo om ze te verkopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo tof! Stijlvolle koddigaards :-) En ik heb ook altijd last met die deur bij Madeline ;-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je koos originele stof voor de pinguins! Daardoor vind ik ze supergeslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super super super mooi ... ik ben er verliefd op!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen