zondag 1 februari 2015

#boostyourpositivity

Ik heb mij mee ingeschreven voor de activa #boostyourpositivity. Ook ik heb veel last van de donkere dagen en ben dan op zoek naar positieve dingen om deze door te komen. Dus dit lijkt mij helemaal perfect om met mee te doen. Over het algemeen ben ik tevreden en opgewekt. Ik probeer te genieten van de kleine dingen, ik ben blij dat ik een passie heb waar ik helemaal in kan opgaan en ben vaak verwondert over de toevalligheden in het leven. En zo ook nu weer, of is het eerder de ironie van het leven...

Ik heb mij nog maar net ingeschreven of ik werd al danig op de proef gesteld. Een van onze poezen die met een grote wonde naar huis is gekomen en zich niet laat verzorgen wat een jammerende trip naar de dierenarts oplevert, mijn linker elleboog dat plots veel pijn begint te doen, rood ziet en heel heet aanvoelt, waardoor ik niet veel meer kan doen. En als dat nog niet genoeg was, kwam een tegenligger al slippend op ons afgereden, waarbij hij tegen onze auto tot stilstand kwam.
Gelukkig zijn wij ok, maar de auto niet, wat weer een heel gedoe wordt om in orde te krijgen.

Hoe ik dit positief probeer te bekijken:
1) de zon scheen (tijdens de week heb ik niet veel kans om buiten te komen in de zon)
2) de poes is al veel beter en heeft het schitterend gedaan bij de dierenarts. De dierenarts maakt het niet vaak mee dat zijn patienten ook bij hem komen flodderen. De rit ernaartoe was het ergste voor de poes, wat hem dan veel lekkers opleverde achteraf als troost, dus dat is positief voor de poes.
3) onze auto krijgt allicht een nieuwe bumper, zo blijft hij langer als nieuw.
4) en ik ga veel tijd hebben om de digibox leeg te kijken en boeken bij te lezen, iets dat vaak wordt uitgesteld omdat handwerk toch voorgaat.

Al bij al zou het nog veel erger kunnen. We blijven positief! En ondertussen genieten we nog van de poezen en wachten we in spanning af naar de opdrachten.

Onze Nixon.

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen